Hem / Om SRF / SRF Internationellt

SRF Internationellt

ECTAA is the Group of national travel agents’ and tour operators’ associations within the EU. It actively cooperates with European Union institutions and international organizations to ensure that their interests and special requirements are taken into consideration.

ECTAA (Group of National Travel Agents’ and Tour Operators’ Associations within the E.U.) består av nationella föreningar, som SRF, som 1961 gick samman för att driva branschfrågor för resebyråer samt researrangörer inom Europa.

Varje år släpper ECTAA ett arbetsprogram inför det kommande året, som beskriver vad ECTAA kommer att prioritera. Vill man läsa mer om ECTAA  kan man göra det här.

ECTAA och SRF arbetar tillsammans med

• Påverkansarbete. Vi driver tillsammans intressefrågor gentemot lagstiftare och branschens företrädare i Europa.
  • Remissinförfaranden nationellt och internationellt.
  • Fokus på olika områden inom resebranschen, som tex finans, juridik och flygfrågor (IATA).